9/8/09

oxyro N907


paok-oxyro
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΟΥ ΠΕΡΑ ΚΛΟΥΜΠ


O ΠΑΟΚ είναι η ιστορική συνέχεια του Κωνσταντινουπολίτικου αθλητικού και πολιτιστικού Σωματείου «Ερμής», που δημιουργήθηκε από Ρωμιούς της Πόλης το έτος 1875, στην καρδιά της Κωνσταντινούπολης, στην συνοικία του Πέρα που ήκμαζε το ελληνικό στοιχείο. Αργότερα μετονομάστηκε σε Πέρα Κλουμπ και από το 1923 υποχρεώθηκε, λόγω του τουρκικού συντάγματος, να μετονομαστεί σε Beyoglu Spor Kulubu δηλαδή Αθλητικός Σύλλογος Πέρα. Ελάχιστοι Ρωμιοί έμειναν στην Πόλη, αλλά ο Σύλλογος έμεινε ζωντανός μέχρι τις ημέρες μας, αντιμετωπίζοντας σοβαρά οικονομικά και βιοποριστικά προβλήματα.

ΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ
Οι σύνδεσμοι γνωρίζοντας τα οικονομικά προβλήματα του Πέρα Κλουμπ
αποφάσισαν να βοηθήσουν, και συνεισέφεραν με ισόποσο ποσό, εκτός του Πανελληνίου Αθηνών που έδωσε μεγαλύτερο ποσό.
Τα χρήματα παρεδόθησαν στον πρόεδρο του ΑΣ Πέρα Κωνσταντινούπολης Δημήτριο Κώτσια την Δευτέρα 3 Αυγούστου 2009, ο οποίος έδωσε την παραπάνω επιστολή.




paok-oxyro - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΤΗΡ΄ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΗΤΣΙΟΥ

«Και τα παιδιά στην κερκίδα έχουν ψυχή»
«Θα ήθελα όλοιαυτοί να μου απαντήσουν στο ερώτημα των Γραμματέων και των Φαρισαίων που έλεγαν κοροϊδευτικά για τον Ιησού "μα, δεν ντρέπεται ο δάσκαλος σας να τρώει καινα πίνει μετά αμαρτωλών και τελώνων και πορνών», ήταν η απάντηση - ερώτηση τουπαπα-Χρήστου Μήτσιου σε όλους αυτούς που τις τελευταίες ημέρες θέτουν το ερώτημα πώς είναι δυνατόν ένας ιερέας να βρίσκεται στην ίδια θύρα με τουςφανατικούς οπαδούς του ΠΑΟΚ και να συμμετέχει στις εκδηλώσεις τους.
Η ιστορία ξεκίνησε μετά τη δημοσίευση της φωτογραφίας του παπα-Χρήστου και τουπαπα-Πέτρου στην πρώτη προπόνηση του «Δικεφάλου» στην Τούμπα. Η ΜητρόποληΕδέσσης, Πέλλας και Αλμωπίας έκανε συστάσεις στον παπα-Πέτρο να είναι «πιοιεροπρεπής». Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος εξέδωσε δελτίο Τύπου με το οποίο προειδοποιούσε τους δύο ιερείς να είναι πιο προσεκτικοί στο μέλλον.

Η ιστορία όμωςτου παπα-Χρήστου στη θύρα των φανατικών οπαδών του ΠΑΟΚ δεν ξεκίνησε τώρα.Κρατά εδώ και πολλά χρόνια και η σχέση του με τους φανατικούς οπαδούς της θύρας4 δεν είναι ούτε τυχαία ούτε περιστασιακή. Δεν έχει να κάνει τόσο με την αγάπητου για τον ΠΑΟΚ όσο με την ανάγκη του να προσεγγίσει τους νέους μέσα στουςχώρους που ζουν και εκφράζονται. Ακόμη και μέσα στους χώρους που εκφράζονται μεφανατισμό.
Ο παπα-ΠΑΟΚ,όπως τον αποκαλούν πολλοί, έχει εισιτήριο διαρκείας στην θύρα 4 του γηπέδου τηςΤούμπας, μαζί με τους δύο γιους του. Τον Κοσμά που θα πάει στην τρίτη λυκείουκαι τον Σεβαστιανό που θα πάει στην τρίτη γυμνασίου. «Νομίζω ότι θα μου έλειπεμεγάλο κομμάτι από την ιερωσύνη μου αν δεν είχα έρθει σε επαφή και επικοινωνίαμε αυτά τα παιδιά. Με αυτή την κοινωνία. Το κομμάτι που έχουμε πετάξει στααζήτητα της κοινωνίας» λέει και η συζήτηση μαζί του αποκτά νέο ενδιαφέρον. Όπωςμεγάλο ενδιαφέρον έχει και η ζωή του.

Ο Παΐσιος
Ήρθε από την Κόνιτσα το 1978 και σπούδασε στην θεολογική σχολή του ΑΠΘ. Για 27 χρόνια, ήτανκαθηγητής Θεολογίας, ενώ τα τελευταία 11 χρόνια είναι ιερέας. «Παπάς έγινα μετην τρέλα του πατέρα Παΐσιου. Ήταν ένας άνθρωπος που σημάδεψε τη ζωή μου.Γνωρίζω και την οικογένειά του, που είναι από την Κόνιτσα, ενώ έζησα όλη τηνδιαδρομή του και στο Άγιο Όρος και μετά. Ιερέας έγινα σε μεγάλη ηλικία και μουβγήκε πραγματικά πολύ όμορφα» λέει για να έρθει και πάλι η συζήτηση στοαγαπημένο του θέμα. Τους νέους. «Στην κερκίδα των φανατικών έχει πολλά παιδιάπεταμένα για διάφορους λόγους από την κοινωνία. Δεν μπορείτε να φανταστείτε τιαγκαλιά αισθάνομαι από όλα αυτά τα παιδιά. Τι ομορφιά αισθάνομαι μέσα στην ψυχήμου και πόσες εκατοντάδες παιδιά από την κερκίδα έρχονται κάθε μήνα στηνεκκλησία για εξομολόγηση. Έρχονται και με ψάχνουν αγωνιωδώς. Αν δεν το ζήσεικάποιος αυτό, δεν μπορεί να το καταλάβει. Είναι κρίμα που δεν τον κατανοούνεύκολα κάποιοι της Εκκλησίας μας. Αυτά τα παιδιά θέλουν πολλή αγάπη και αν τουςδώσεις αγάπη, τρελαίνονται» λέει ο πατέρας Χρήστος και του λόγου το αληθές τοδιαπιστώνουμε και μόνοι μας στη βόλτα που κάναμε μαζί του στο χωριό τουΤριλόφου όπου είναι η ενορία του.

Ο φανατισμός
«Και ο φανατισμός, πάτερ, στη θύρα 4 τι είναι;» γεννάται εύλογα το ερώτημα. «Δεννομίζω ότι ο φανατισμός των οπαδών έχει να κάνει με τους αντιπάλους» λέει οπαπα-Χρήστος και συνεχίζει: «Είτε μιλάμε για τους χώρους των οπαδών, είτεμιλάμε για τον χώρο της αναρχίας, με όλα αυτά που συνέβησαν τον περασμένοΔεκέμβριο, πιστεύω ότι φανατισμός των νέων κατά βάθος εκφράζεται εναντίον τηςαδικίας της κοινωνίας. Απέναντι στην κοινωνία που βασανίζει τη νεολαία. Ταπαιδιά αυτά έχουν ανάγκη από κάποιον να τα αγκαλιάσει. Έχουν τρελή ανάγκη,αρκεί να τα αγκαλιάσει κάποιος δίχως υποκρισίες. Να τα αγκαλιάσει όπως είναι.Για μένα τα παιδιά αυτά είναι κάτι μοναδικό. Έχουν επιλέξει έναν δρόμο λίγοαπέναντι από την υπόλοιπη κοινωνία και την Εκκλησία, όμως η Εκκλησία πρέπει νασκύψει επάνω στα προβλήματα των νέων. Η Εκκλησία πρέπει να φτάσει μέχρι τοτέρμα της κοινωνίας και να αγκαλιάσει όλους τους ανθρώπους. Πρέπει να φτάσειμέχρι τον πάτο της, και ο καινούργιος Αρχιεπίσκοπος μπορεί να το κάνει αυτό τοπράγμα. Έχει και αγκαλιά μεγάλη και κατανόηση μεγάλη, μια αληθινή κατανόηση.Όχι μια δήθεν κατανόηση που είχε ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, οοποίος ήταν πολύ φίλος μου, όμως μετά δεν εξέφραζε τον δικό μου εσωτερικόκόσμο, τις δικές μου ανησυχίες και τον δικό μου τρόπο προσέγγισης. Πρέπει καιεμείς ως Εκκλησία να κοιτάξουμε τη χούφτα μας και να δούμε τι έργο έχουμε μέσαγια τους νέους. Κηρύγματα από άμβωνος δεν ακούει κανένας. Ο γερο-Παΐσιος έλεγεότι αν θέλουμε τα παιδιά να μας ακούσουν πραγματικά, χρειάζονται ένα χάδι, έναχαμόγελο, μια αγκαλιά και καθόλου κηρύγματα. Και εμείς τι έχουμε κάνει; Έχουμεαπογοητεύσει τη νεολαία μας. Ειδικά με την υπόθεση του Βατοπεδίου απογοητεύθηκεκαι η νεολαία και η υπόλοιπη κοινωνία».

ΓΙΑΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ
«Έρρευσε άφθονο χρήμαπρος πολλές κατευθύνσεις»
Ο πατήρ Χρήστος ανήκει στην ενορία του Τριλόφου. Μιας περιοχής, δηλαδή, όπουεξελίχθηκε ένα μέρος του σκανδάλου του Βατοπεδίου. «Ναι, σε αυτήν εδώ τηνπεριοχή έγινε ένα μεγάλο κομμάτι των ανταλλαγών» λέει, και συνεχίζει: «Δύοχρόνια πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο η ομάδα αυτή που έκανε τα εγκλήματα, ταοικονομικά, κοινωνικά και εκκλησιαστικά, προσπάθησε να εξαγοράσει πολλέςσυνειδήσεις. Έρρευσε άφθονο χρήμα προς πολλές κατευθύνσεις. Είμαι από αυτούςπου δεν δέχθηκα ούτε καν τη συνάντηση, με πρόσωπα πράγματα και καταστάσεις. Δενδέχθηκα να πάρω ούτε μία δεκάρα, ούτε ως δωρεά για την εκκλησία. Ίσως αυτόπροσπαθούν να με κάνουν να πληρώσω τώρα». Η εύλογη ερώτηση που τίθεται προς τονπατέρα Χρήστο είναι αν άλλες ενορίες δέχθηκαν χρήματα από την ομάδα που κίνησετα νήματα στην υπόθεση Βατοπεδίου. «Και όχι μόνον ενορίες. Και σύλλογοι καιφορείς και οι πάντες δέχθηκαν χρήματα, για να είναι φίλοι όταν σκάσει το θέμα.Ακόμη και τα σχολεία, μικρά και μεγάλα. Όλοι. Οι πάντες. Εγώ δεν δέχθηκα ούτεσυνάντηση με τον Εφραίμ, ούτε με τους ανθρώπους του Εφραίμ. Δεν δέχθηκα ναέρθει εδώ η Τίμια Ζώνη για προσκύνημα, ούτε με τον κύριο Πάπιστα δέχθηκα νασυναντηθώ, ούτε με κανέναν. Είχα καταλάβει ότι όταν ένας μοναχός ασχολείται μεμπίζνες, κάτι δεν πάει καλά και κάτι θα γίνει».
«Οι μητροπόλεις γνωρίζανε;» τον ρωτάμε. «Εσείς τι λέτε;» είναι η απάντηση του, ενώδεν δείχνει να φοβάται για τις επιπτώσεις των όσων καταγγέλλει. «Δεν με νοιάζειτι θα πληρώσω και πώς θα το πληρώσω. Εγώ κάνω τη δουλειά μου. Μετά το θέμαΒατοπεδίου, δεν είχα κανένα πρόβλημα με τους πιστούς της ενορίας μου, επειδήόλοι είχαν καταλάβει τον τρόπο που χειριστήκαμε την υπόθεση ως εκκλησία και ωςενορία. Μάλιστα ως ενορία, παραχωρήσαμε και ένα οικόπεδο που είχαμε στο κέντροτου Τριλόφου, στον Δήμο Μίκρας, ώστε να γίνουν δύο γήπεδα ποδοσφαίρου 5Χ5 καιένα μπάσκετ και να μεγαλώσει ο προαύλιος χώρος του σχολείου που βρίσκεταιγειτονικά στο οικόπεδο».

«Η νεολαία έχει καταλάβει ότι υπάρχει σαπίλα»
Ο πατήρ Χρήστοςμιλά με σκληρή γλώσσα για τους ανθρώπους της Εκκλησίας. «Έχουμε αγκυλωθεί μετους δήθεν και με τους πρέπει», λέει και συνεχίζει: «Αυτή όμως είναι η καταστροφήτης κοινωνίας μας. Υπάρχει υποκρισία και στους ανθρώπους της Εκκλησίας. Είναιανθρώπινο αυτό. Δεν αντέχουμε το διαφορετικό. Δεν το μπορούμε. Έχουμε φτιάξεικαλούπια στα οποία δεν μπορούν να χωρέσουν όλοι οι άνθρωποι. Πολλοί νέοι μένουναπ' έξω. Φοβάμαι ότι εκείνο που μένει απ' έξω είναι καλύτερο απ' αυτό που μένειμέσα. Ότι έχει περισσότερες αρχές μέσα του εκείνο το κομμάτι των παιδιών ή τωνμεγαλυτέρων που μένει έξω από τα καλούπια και αυτό θα πρέπει να το δει πολύσοβαρά η Εκκλησία στη σύγχρονη εποχή. Η Εκκλησία είναι η πρώτη που θα πρέπει νααγωνιστεί εναντίον του κατεστημένου. Του συστήματος της διαπλοκής και να δείξειτην απλότητά της και την καθαρότητά της. Ο Χριστιανισμός είναι πολλά πράγματαπάνω από την αίσθηση θρησκείας και τον καταντήσαμε με καταστατικό χάρτηλειτουργίας. Ο νέος Αρχιεπίσκοπος προσπαθεί να κάνει πράγματα που δύσκολα θαπεράσουν από τον σκληρό πυρήνα των "θρησκευόμενων". Την ιστορία τουΧριστόδουλου θα την πληρώνει η Εκκλησία μας πολλά χρόνια. Αυτόν τον φανατισμό,με τον οποίον έφτιαξε τους δικούς μας και τους άλλους. Μέσα στην Εκκλησία δενυπάρχουν οι δικοί μας και οι άλλοι. Δεν υπάρχουν απέναντι ούτε στις ιδεολογίεςούτε στη ζωή ούτε στα λάθη ούτε στις κακίες ούτε στις αμαρτίες. Απέναντι δενείναι κανείς. Η Εκκλησία πρέπει να πολεμά το σάπιο. Σήμερα έχουν σαπίσει ταπάντα και κανένας πνευματικός άνθρωπος δεν μιλάει για τη σαπίλα αυτήν. Ηνεολαία όμως την έχει καταλάβει».

Με τους αναρχικούς
«Όταν έγιναν οιπρώτες διαδηλώσεις για το Ιράκ, κατέβηκα με τα παιδιά μου και τους μαθητές μουστη μεγάλη πορεία που είχε μαζέψει 500.000 κόσμο και έψαχνα να βρω ένα πανό πουθα με εκφράζει. Έφυγα από όλα τα πολιτικοποιημένα πανό και συμπορεύτηκα με τουςαναρχικούς. Στο τέλος της πορείας, εκατοντάδες από αυτά τα παιδιά ήρθαν, μεαγκάλιασαν, μου φίλησαν το χέρι και από τότε μέχρι σήμερα έχουμε πολύ καλέςσχέσεις. Μου αρέσει αυτό. Ας ασχοληθούν οι άλλοι με το "καλό κομμάτι"της κοινωνίας, με τους "ευπρεπείς" πολίτες και θα ασχοληθώ εγώ με τοκομμάτι που βρίσκεται στο περιθώριο».

«Δεν φωνάζω ποτέ υβριστικά συνθήματα»
Σε ένα βίντεοπου κυκλοφορεί στο Youtube o πατήρ Χρήστος βρίσκεται εν μέσω οπαδών του ΠΑΟΚπου φωνάζουν υβριστικά συνθήματα για τον Πειραιά. «Εγώ δεν φωνάζω ποτέυβριστικά συνθήματα, όμως όσον αφορά τα παιδιά, ένας πατέρας, πρέπει να τααγκαλιάζει ακόμη και τη στιγμή που παρεκτρέπονται», λέει, ενώ σχολιάζει και τοπρόβλημα των ναρκωτικών στις κερκίδες των φανατικών και στην κοινωνίαγενικότερα, λέγοντας: «Έχω κάνει εκατοντάδες ώρες σεμιναρίων για τα ναρκωτικά σευψηλό επίπεδο στην ΙΘΑΚΗ τον ΟΚΑΝΑ και τον ΠΗΓΑΣΟ. Πιστεύω ότι, για να βρούμελύση, πρέπει να κατεβούμε στο επίπεδο αυτών των παιδιών και να τα αγκαλιάσουμε.Να λύσουμε τα προβλήματά τους ένα προς ένα. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος, από τηναγάπη και την αγκαλιά μας. Κανένα κήρυγμα και καμία ομιλία δεν πρόκειται να τασυγκινήσει. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που με πονάει πολύ και ως παπά και ως καθηγητή».
Ο πατήρ Χρήστος δεν αρνείται να σχολιάσει και κάτι που υποστηρίζουν πολλοί νέοι, δηλαδή ότι οΧριστός ήταν ο πρώτος αναρχικός. «Μα γι' αυτό τον σταύρωσαν», λέει καισυνεχίζει: «Το σύστημα τον σταύρωσε. Το σύστημα της εξουσίας και το θρησκευτικόσύστημα της εποχής εκείνης και αυτό πρέπει κάτι να μας λέει. Δεν έκλεψε, δενέκανε τίποτε κακό».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΠΑΟΚ ΟΧΥΡΟ / N 5.194

Europa Conference League φάση των «8»  ΠΑΟΚ -  Μπριζ -